Bijkomen in Cuzco

Toch niet lang geslapen, al om 5 uur dankzij gewenning aan de onchristelijke wektijden tijdens de Inca Trail. Dus maar weer eens schrijven en weblog geupdate om mijn mega-achterstand weg te werken. En stijve kuiten! Maar niet zo erg als toen nadat we op Bali de hoogste vulkaan hadden op- en afgeklommen in een nacht.

Dus vandaag maar een relaxte dag in Cuzco.

's Ochtends naar het Inca Museum en het museum van Pre-Colombian Art. Een hoop potten en sieraden. De mummies waren het meest indrukwekkend; vastgebonden of in een pot gestopt met nog een uitdrukking op het gezicht van vreselijk lijden. Ook een moeder en baby mummy.. .

Daarna koffie en pannenkoek in het wijkje San Blas gegeten, toen opschieten naar mijn hostel Quarichaska omdat ik zou gaan skypen met de familie. Myrthe was nog bezig met avondvierdaagse maar Daan en Luuk waren online. Voor het eerst geskyped. Luuk had erg veel lol en lag een uur lang in een deuk en Koe vlood regelmatig door het beeld. Echt een fatsoenlijk gesprek voeren lukte niet erg, Luuk zat te keten bij Daan op schoot en regelmatig zat ie aan de laptop waarop het beeld regelmatig wegviel, maar hij vond het zo te zien erg leuk om mij te zien (en andersom). Hij begrijpt goed dat ik in Peru zit en dat ie nog 7 nachtjes moet slapen voordat ik thuiskom. Leuk om het thuisfront weer eens te zien!

De hele dag door Cuzco gelopen zonder al te veel doel. Gelunched aan Plaza San Fransisco, regelmatig aangeklampt door verkopers, hier en daar wat gekocht en wat gekletst met wat locals. Verder wat souvenirjacht in de duizenden handicraft winkeltjes.

En toen was het tijd voor de Full-Body massage!

Een lief stevig meisje van 19 die me op straat aansprak was een officieel masseuse dus dat leek me wel wat en benieuwd wat me te wachten stond. In elk geval een knusse ruimte met wierrook en wat gordijnen voor de privacy enzo en met sfeervolle maar wel erg softe panfluitmuziek van vooral Beatles covers. Eenmaal bijna naakt op het massagebed toch voor de zekerheid even gechecked of het meisje er nog was en er niet ineens een enorme Inca op me ging zitten...

Een uur later was ik weer een herboren mens en lijk ik minder spierpijn te hebben.. en dat voor 4 euro..!

Lama gegeten in een gezellig tentje en een paar kaarten geschreven. Daarna te lang achter de laptop waardoor ik niet kon slapen en later maar weer verder ging met foto's uploaden. Dit is wel de eerste en laatste keer dat ik een weblog bij houd! Maar wel erg de moeite waard vooral omdat iedereen het ook leest. Dus ik ga nog eventjes door...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!