De Inca Trail (Dag 1)

Op tijd gewekt gelukkig, zelfs nog wat kunnen ontbijten en om 6:40 werd ik opgehaald uit m'n hotel door de gids en een bus met nog 11 andere fanatiekelingen. Rond 9 uur werden we er even uit gelaten in Ollantaytambo waar het best fris was en heb op de valreep een muts en sjaal van lama-wol gekocht, want ik dacht dat ik toch niet genoeg warme kleren bij me had. En ik slaap alleen in een tent... Tevens een wandelstok gekocht (=bezemsteel met geweven handvat), wat achteraf ook onmisbaar bleek te zijn. Snel nog een warme chocolademelk met een dikke pannenkoek met chocola naar binnen gewerkt om in elk geval vooruit te kunnen komen straks.

De bus reed verder door de middle of nowhere in over een smal zandpad en moest af en toe achteruit als er een tegenligger aankwam.. Naast ons een wild stromende rivier waar je niet in wilt vallen..

KM 82 (2550 m) was het startpunt van de Inca trail. Iedereen werd aan elkaar voorgesteld en ik zag het wel zitten met dit gezelschap met 4 Nederlanders (vrienden en een stel van ongeveer 50) en 6 Amerikanen (1 ouder echtpaar met zoon van 26 en een echte amerikaan met dikke buik en snor van 55+ met een vriend en een zoon van 22).

De eerste dag was niet al te zwaar; 6 km lopen met onderweg veel ezels (en poep), met of zonder indianen- vrouwtjes, nog wat gehuchtjes met cola en drinken te koop, paarden (en poep), kolibries, een wandelende tak, wat berg op en prima weer om m'n benen een keer te laten bruinen.

Rond 17 uur waren we bij ons kamp (2850 m), tussen een paar huisjes van de locals waar inmiddels de dragers alle tenten al hadden opgezet, aan het koken waren en ons ontvingen met limonade en een bakje warm water om je te wassen.

Om 18 uur was het theetijd: Thee + popcorn+ crackers in de gezamenlijke tent. En ja.. er waren zelfs klapstoeltjes en een lange tafel. Knus met een gaslamp. Om 19 uur was het diner: Rijst met lekkere beef en groenten! Ik ben nu al blij met de kok en alle porters!

De WC was nou niet echt om nou fijn gebruik van te maken: modderig, vies. Tandenpoetsen kon in een soort trog buiten, alles via hellinkjes en over stenen klimmen en alleen met zaklamp te vinden (maar wel vrij dichtbij). Desalniettemin was het al gauw gezellig want je leert elkaar snel kennen als je WC ervaringen kan delen.. Ik hoop in elk geval dat ik 4 dagen flinke verstopping ga hebben.

Dus geen 4 sterren ANWB camping, maar puur natuur.. ik heb er helemaal zin in!

's Nachts begon het ineens enorm te stortregenen.. en de volgende dag zou de zwaarste dag worden... Ik kon niet goed meer slapen en maakte me al zorgen hoe we door de stromende regen door de modder over een pas van 4230 m moest komen... Toen het eindelijk droog werd kon ik pas weer verder slapen. Hopende op een droge dag....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!