La Merced en bijkomen tijdens dagtocht

Ondanks de herrie van de bars die zich blijkbaar in mijn straat bevonden daarna toch goed geslapen in m'n hospedaje in La Merced. Relaxed ontbeten in het gezellige restaurantje weer tegenover de Plaza met fried eggs, broodjes en2 mega papaja- en ananassappen. Voelde nog behoorlijk m'n benen van het nachtelijk avontuur van de avond ervoor. Maar vandaag zou ik de hele dag een toeristische trip ‘El Perene' doen met weinig verder lichamelijke uitputting op het programma. In een busje van 12 met vooral te dikke Limanese families en stelletjes + ikzelf . Genieten van uitzichten, een native indianenstam 'Pampa Michi' en enorme watervallen. En ja hoor, bij de indiananen voelde ik de bui al hangen..... iedereen moest een indianenpak aan en later samen met hen gaan dansen... Nou daar heb ik dus heel ongezellig principieel NIET aan meegedaan en heb me zinvoller bezig gehouden met foto's maken van de zeker mooie indianen en hun kinderen.

De eerste waterval Catarata Bayoz was enorm toeristisch. Maar dan kun je er wel wat snacken, dus een fried banana op een stok gesnackt en snel ontsnapt richting waterval zodat ik niet in de kudde hoefde te lopen. Een mooie flink hoge waterval waaronder je kon poedelen, maar het bruine water (door de stortregen van vannacht) en 100 Peruanen op een kluitje in zwempak trokken me niet zo. Het was vooral komisch al die mensen te zien poseren voor allerlei fototoestellen! De andere waterval (Velo de la Novia) was een stukje de andere kant op en was nu ook weer weggevlucht van de meute en heb zelfs rustig kunnen plassen naast het pad.. Dus lekker alleen genoten van die imposante waterval. Later pas kwam ik mijn reisgenoten tegen, die allemaal lekker hadden gebaad bij de eerste waterval. Overigens waren ze wel vriendelijk en heb ook wat in de bus met het meisje (16?) gepraat en me de hele dag afgevraagd of ze zwanger was of gewoon veel te dik.

In de namiddag gingen we naar een restaurantje waar ik aan een leuk tafeltje onder een rieten parasol verder de tuin in ging zitten met mooi uitzicht. De anderen bleven meer binnen dus ik heb genoten van de rust, een geweldige Ceviche en een grote bier! De ceviche was gemaakt van een lekkere rauwe vis uit de rivier gemarineerd in limoen, een van de Peruaanse specialiteiten.

Daarna een klein tochtje in een boot over de (wijde) rivier wat wel wat langer had mogen duren, de omgeving was erg mooi met de wat lagere zon en ik houd wel van varen. Pas rond 20 uur weer terug, op zoek gegaan naar een wekker, want mijn mobiel was op en ik moest de volgende dag (maandag) rond 4 uur op om de bus om 5 uur te pakken. Lekker rondgestruind in het levendige plaatsje en bij een chinees later een lekkere wonton soep met rijst gegeten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!