Uitdelen van voedselpakketten

Uitdelen van voedselpakketten

13 mei 2011

Vandaag zouden we dan onze eerste goede daad verrichten door 10 voedselpakketten uit te gaan delen aan de meest arme families en voor zover ik begreep zou dit gefilmd worden. En inderdaad, het duurde even maar dan krijg je er wel de burgemeester bij, inclusief een stuk of 5 man (waarvan ik er eentje eerst als zwerver had aangezien) met camcorders en een microfoon (verslaggevers).

Dus met 3 wagens vol met 10 teilen eten, 2e hands kleren om ook uit te delen (niet van mij) en wel 12 man gingen we op bezoek bij de armste families. De sociaal werkers van de worker kids die ook mee waren moesten de weg wijzen, maar ik verdacht ze ervan dat ze een GPS ergens in hun blouse hadden verstopt, want ik zou niet weten hoe je tussen al die zandwegen en bouwvallen een gezin kan terugvinden .

Maar goed, de eerste familie waarover ik gisteren schreef, werd dus een teil met eten aangeboden met een praatje van de burgemeester erbij waaruit bleek dat hij precies waar de donaties hiervoor vandaan kwamen. Het vrouwtje werd geinterviewed en iedereen mocht binnen kijken en overal volgden de camera's .

Zo hebben we enkele uren lang voedselpakketten uitgedeeld aan meestal vrouwtjes met soms wel 8 kinderen. Ik moest het dan samen met de burgemeester overhandigen, al ging het soms wat klunzig door die camera's en zoveel mensen op een kluitje en probeerde ik zelf tussendoor ook nog wat foto's maken. Heb heel wat krotten van binnen gezien en soms was het zo krap dat we die teil amper naar binnen kregen en hier en daar moest een baby huilen door al die commotie.

Het leuke was dat ook de burgemeester die mensen heel hartelijk begroette met een ‘hug' en ook de kinderen een knuffel gaf (hoe smerig ze ook waren). Ik ben daar inmiddels ook aangewend dus ik deed vrolijk mee. Alleen de allerviesten gaf ik alleen een hand. Maar een klef handje is ook niet alles. Inmiddels ben ik heel goed in het ‘in de lucht-kussen' maar die avond heb ik extra goed m'n gezicht gewassen (en handen zowieso vaker op een dag). Ik moet zeggen, het was een hele belevenis maar ik vroeg me of in hoeverre die mensen niet overrompeld waren om met toeters en bellen voedselpakketten te ontvangen. Maar ze waren er heel blij mee en ik geloof dat ze ze zich daar niet zo heel druk om maakten. Aan het praatte de burgemeester nog een tijd in de camera's terwijl wij rond de auto's hingen bij te komen.

Daarna heb ik kus nr 2, 3 en 4 van hem ontvangen & nog een paar flinke ‘hugs' . Ik was een beetje geplet daarna want hij is niet mager, maar ik mag niet klagen..

Het was al laat in de middag en ik was verder vrij voor vandaag en heb heerlijk in m'n eentje door de stad en over allerlei markten gelopen en heb, wegens een dreigend tekort, een suikerspin-roze onderbroek en een een paar zwarte herensokken gekocht (samen 1,30 euro). Herensokken inderdaad ,want anders zou ik ook met suikerspinrozesokken moeten lopen en dat gaat me net iets te ver. Op de overdekte markt was het weer heerlijk niet-Nederlands: Lappen vlees van wel zeer duidelijke origine, zoals hele kippen, halve koeien- en geitenkoppen met ogen er in, varkenspoten, gedroogde kikkers, opengesneden en geprepareerde ratten en kooien vol konijnen en schattige cavia's. Allemaal om op te eten...

Ik heb me bij deze voorgenomen geen cavia te eten.

Ha.. en het is vrijdag, dus na lang zoeken een vrij gezellig italiaans tentje gevonden en daar eindelijk kunnen bijkomen met een welverdiende fles BIER!

Het weekend is begonnen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!