De tweede ervaringen

Ook weer extreem vroeg wakker, niet voor niets dat ik zulke lange verhalen heb. Zodra mijn ritme weer volledig normaal is, dan heb ik valt er niets meer te lezen!

Met een taxi a 4 soles (1 euro) rond half 10 naar de worker kids gegaan waar ik weer extreem hartelijk ontvangen werd door de kinderen die me zowat wurgden. Ik mocht wat met ze gaan spelen en aangezien ze zichzelf wel vermaakten met voetballen, tikkertje en schommelen ging ik gewoon lekker zitten op het stoepje. Thuis ben ik helemaal niet interessant voor kinderen, maar hier werd elke ring, horloge, ketting, zonnebril, mobiel en fototoestel uitgebreid bewonderd en geprobeerd. Ongelofelijk... Ik had veel meer prullaria aan m'n lijf moeten hangen en ansichtkaarten van Holland moeten meenemen. Ik heb constant een paar kinderen om me heen, zowel jongens als meisjes (6-11 jr) die gewoon heel graag bij je zitten. Mijn krullend haar was ook zeer interessant maar denk dat mijn shampoo beurt van vanochtend niet zoveel zin heeft gehad. Ik denk dat ik ook maar anti-luis shampoo voor mezelf ga aanschaffen...

Daarna gingen de kids een dvd met muziek opzetten, waar ze op gingen dansen. Toen was het tijd voor drinkyoghurt en rond half 12 gingen de meestal naar huis om daarna naar school te gaan. Ik ben met Angela met combi (=mini-bus vol deuken) terug richting huis gereden maar eerst nog flink rondgelopen door allerlei drukken straatjes en gekeken naar kleding en schoenen voor de kinderen om een inventarisatie te maken van de kosten. Zij leert me al lopende wat spaans en ik haar engels. Mijn engels wordt hier met zulke niet-of slecht sprekende Peruanen met de dag slechter..

Thuis weer goed geluncht met rijst, heerlijke linzen, rode pepers / limoen salade en broccoli. Jawel, lekkere linzen bestaan dus ook, alleen je moet er wel voor naar Peru.

Om half 3 met Adriana naar Urpaycancha en en kinderen met engels beziggehouden. Gisteren hadden we geinventariseerd wat zij graag zouden willen voor de kinderen om het gedoneerde geld te besteden. O.a. is er een nieuw afdak nodig en een nieuwe WC.. Dus ik ging maar eens kijken hoe de WC er bij stond... Nu, de WC stond in een soort stal en die was zo goooooooooor...! Een nieuwe pot mag wat mij betreft hoog op de wish-list.

Nu is alles daar zo lek als een mandje en het is een grote ruine, dus ik vroeg me af of je niet beter een heel nieuw huis kan neer zetten of iets anders te huren, maar daar is geen geld voor en dit is super goedkoop om te huren (doen ze nu 4 jaar). Ze willen dit misschien kopen en verder opknappen want het is nu eenmaal hard nodig om de kinderen daar van de straat te houden en ze meer kansen te geven. Deze kinderen moeten op andere momenten snoep enzo verkopen en lopen dus door het (levensgevaarlijke) verkeer door. Andere vrijwilligers hebben een jaar geleden een betonnen vloer gemaakt, waar wij nu les op geven. Binnen waar wat les spullen liggen is het gewoon nog zonder vloer, dus zwarte grond in een donker koud hol en daar wil je niet graag zitten.

In de avond zijn we gaan shoppen voor de kids (Eli, Neto, Marife van 3 en ik). Ik had wel wat in gedachten wat leuk zo zijn qua kleding, maar ze gingen gelijk naar een winkel waar je heel goedkoop joggingbroeken kan kopen (2 euro), maar ik vond ze zo lelijk... Gelukkig weer verder gekeken, maar smaken verschillen want even later stonden we tussen licht roze en mintgroene baby kleren... Dat was het ook niet. Dat werkte dus niet zo; ik ben niet zo goed in shoppen met anderen + een peuter van 3, hoewel ze enorm lief was. Toen zijn we gaan focussen op sneakers en aangezien die overal hetzelfde zijn (goedkoop en niet lelijk) hebben we daar uiteindelijk 14 paar sneakers gekocht zonder al te veel gepraat. Mooi !

Dit soort schoenwinkeltjes zijn geen grote Wibra's of zo, maar een van de vele gaten in de muur van 2x2 m waarbij elke schoen van achter gehaald worden en ook niet in alle maten aanwezig was. Ik had een lijstje van elk kind met hun leeftijd en schoenmaat verzameld wat erg handig werkte maar je kon je kont niet keren, dus het was een vermoeiende maar lonende taak.

Dit waren de eerste 14 van de 55 paar schoenen die op onze to-do lijst staan!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!