Het huis

Ik werd opgehaald door Neto, de oprichter van Carisma Peru met een allerhartelijkste begroeting. Aangekomen bij zijn huis waren daar zijn vrouw Eli(sabeth) en hun 3 jarige dochtertje. Samen runnen zij de vrijwilligers projecten van Carisma Peru. Ik ben deze week de enige vrijwilliger, vind ik wel prima, lekker veel aandacht en privacy. Volgende week komen er weer nieuwe.

Hun huis is vrij ruim, maar ik moet zeggen.. behoorlijk spartaans... er is geen verwarming terwijl het 4C buiten is en alles behalve warm binnen. De familie loopt dus met truien en jassen aan in huis en ik ook dus en slaap met 3 wollen dekens in een non-sexy outfit. Er hang geen enkel haakje of spijker in mijn kamer en badkamer, geen spiegel, geen douchegordijn, geen plankje boven het miniwasbakje, bijna geen water uite de kraan. Gebruikt WC papier moet in een vuilnisbakje (al eerder ervaring mee gehad, maar lekker is anders). Heb 1 lamp in mijn kamer en dat is eenspaarlamp in het plafond en geen stoel, tafel,haakjes, hangkast, of prullenbak. Wel 2 legladekasten, gelukkig, anders wordt het een bende al weet ik niet hoe het moet als iemand hier bij moet slapen en die boiler zal wel erg snel leeg zijn als ik de badkamer moet gaan delen. Nog maar even genieten van mijn alleenrecht..

De keuken ziet allesbehalve fris uit (zacht uitgedrukt) maar Eli wist wel snel een lekkere rijst met kip daarin klaar te maken omdat ik honger had. Maar het gasfornuis ziet er echt NIET uit, een studentenhuis zou deze direct op straat gezet hebben. Ik maak nog wel een foto... Ik begrijp niet hoe zij en een hulp daarin kunnen koken voor soms 10 mensen...

Maar in verhouding tot het leven in nog veel koudere tochtigere hutten is dit een wel luxe.Het schijnt dat ze nog niet zo lang warm water in de douche hebben omdat vrijwillers het anders niet meer trekken, maar zelf neemt ze gewoon soms eenkoude douche...!

Er is eendakterras (een dak met een muurtje zonder stoelen etc)gewoonwaar ik me overdag kan verwarmen als een hagedismet de nodige zonnestralenen heeft uitzicht op de mooie bergen rondomHuancayo.Als de zon doorbreekt ishet gelijk heelwarm, maar in de schaduw ishet overdag 15C enbest fris.

Maar voel me hier al thuis en ze zijn ontzettend aardig en ongelofelijk dat ze de helftvan het jaarconstant vrijwilligers in huishebbenen nooit eenavondje voor hun zelf hebben endag en nacht met de projecten bezig zijn. In de andere helft van het jaar werken ze als docent Engels aan een universiteit. Kortom, geweldige mensen met een enorm groot hart

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!